Førstehjælp

Udover det faktum, at det er lovbestemt, giver din deltagelse på et førstehjælpskursus dig mulighed for at kunne hjælpe andre, når en ulykke indtræder eller pludselig sygdom opstår.
Med din førstehjælps uddannelse bliver du i stand til at hjælpe andre, som kommer til skade i trafikken, i hjemmet, på arbejdspladsen og i fritiden. Vi anbefaler, at dit førstehjælpskursus bliver vedligeholdt minimum hvert 3 år.

Du kan altid kontakte os for et godt tilbud på vedligeholdelse af dit førstehjælps-bevis.

8 timers færdselsrelateret førstehjælp er obligatorisk for alle elever.
Førstehjælps kursus er et kompetencegivende førstehjælpskursus som bliver afholdt af en godkendt instruktør af Dansk Førstehjælpsråd.

Kurset indeholder følgende:

• 4 timers livreddende førstehjælp
  • 4 timers færdselsrelateret førstehjælp

Kurset afholdes på køreskolen. Tilmelding kan ske ved kontakt til køreskolen.

Afbrydelse af køreundervisningsforløb

Du må som hovedregel højst holde tre måneders pause i din undervisning.
Bemærk at prøver ikke tæller som undervisning.

Lovpakker er gældende i 1 år fra købsdato.

Ved afbrydelse af køreundervisningsforløb før tid, afregner vi fra listeprisen de enkelte ydelser og restbeløbet tilbageføres pakke rabat kan ikke opnås .

OBS: På grund af Covid-19 nedlukning så er pauseregler ophævet.

Prøver

Teoritisk prøve
Den teoretiske prøve varer ca. 30 minutter og er en skriftlig prøve hvor man skal svare på 25 spørgsmål, hvoraf 20 skal besvares rigtigt.

Til teoriprøven skal man huske at medbringe:

• Ansøgning
  • Pas og evt. anden legitimation. Hvis du ikke er dansk statsborger skal du huske at medbringe din opholdstilladelse
  • Lektionsplan

Praktisk prøve

Den praktiske prøve varer ca. 45 minutter og starter med, at den sagkyndige stiller nogle spørgsmål til bilens teknik ( bremser/ dæk/ lygter osv..). Derefter skal man køre med den sagkyndige, som undervejs vil give anvisninger som man skal følge.

Til den praktiske prøve skal man huske at medbringe:

• Ansøgning
  • Lektionsplan

Aflysning/Afbrydelser

Såfremt du er forhindret i at deltage i undervisning som involverer kørsel eller i en prøve, er det vigtigt både for din kørerlærer og dig, at undervisningen aflyses i god tid.

Ved at aflyse i god tid, kan vi hurtigere finde en anden tid som passer dig, og du undgår at komme bagud med din undervisning.

Derfor har skolen følgende regler angående aflysning af undervisning:

• Aflysning af køretider skal ske dagen før inden kl. 12.00. Det pålægges et gebyr ved forsent aflysning. Manøvrebane skal aflyses senest 5 dage før.
  • Køreteknisk anlæg skal aflyses senest 5 dage før.
  • Førstehjælpskursus skal aflyses senest 5 dage før.
  • Prøver hos politiet skal aflyses senest 5 hverdage før inden kl.12.00
  • Hvis man aflyser for sent uanset årsag skal der betales alligevel.
    På grund af flere elever har aflyst deres køretime for sent eller slet ikke dukker op, er skolen nød til at indskærpe dette overfor alle elever. Afbrydelse af køreundervisningsforløb før tid så afregner vi fra listeprisen de enkelte ydelser som eleven har modtaget og restbeløbet tilbageføres.